Veelgestelde vragen
Als je rouwbloemen bestelt komen er best een aantal vragen op je af. Een aantal veelgestelde vragen staan hieronder voor je op een rij.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.
De meestgestelde vragen
Kan ik de bloemen vandaag nog laten bezorgen?
Bestel je voor 10.00 uur dan leveren we nog dezelfde dag.
Op welke dagen kan ik bloemen laten bezorgen?
Elke dag behalve op zon- en feestdagen. De bloemisten aangesloten bij Afscheid met Bloemen bezorgen 6 dagen in de week, van maandag tot en met zaterdag.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Neem als je iets wilt wijzigen altijd contact met ons op. Dat kan 7 dagen per week van 9.00 tot 21.00 uur via telefoonnummer 085-0487271
Waar kan ik rouwbloemen het beste laten bezorgen?
Kies je voor een rouwbloemstuk of rouwboeket, dan is dit gericht aan de overledene. Het is gebruikelijk dat je dit laat bezorgen op het adres waar de overledene ligt opgebaard. Dit kan een huisadres, een uitvaartcentrum of crematorium zijn. De uitvaartverzorger zorgt ervoor dat de bloemen mee gaan naar de plechtigheden. Let op: wil je bloemen bij een crematorium bezorgd hebben, dan komt het soms voor, dat het rouwbloemstuk of rouwboeket alleen op de dag van de uitvaart zelf bezorgd mag worden. De partnerbloemist zal je, mocht dat zo zijn, hiervan op de hoogte stellen.
Wil je een troostboeket sturen, dan is dit gericht aan de nabestaanden. Dit boeket kan voor of na de uitvaart bezorgd worden bij de nabestaanden thuis.
Wanneer kan ik de rouwbloemen het beste laten bezorgen?
Tijdens het bestellen kun je zelf een bezorgdatum kiezen. Wij adviseren om de bloemen op zijn vroegst 1-2 dagen voor de uitvaart of op de dag van de plechtigheid te laten bezorgen. Zo ben je er zeker van dat de bloemen bij de plechtigheid mooi zijn.
Wat is een gepaste tekst voor op het lint of op de kaart?
Tijdens het bestellen kun je kiezen voor een rouwlint of een kaart. Een rouwbloemstuk of rouwboeket stuur je gericht aan de overledene. Daarom richt je de tekst ook aan de overledene. Bij zowel bij een kaart als bij linten kun je denken aan een standaardtekst als ‘Een Laatste Groet’ of ‘Rust Zacht’ of een volledig persoonlijke tekst. Kies je voor rouwlinten dan bestaat dit uit 2 slips. Op de eerste slip staat een groet aan de overledene ( bv. “We zullen je missen”) en op de tweede slip staat de afzender. Hierbij kun je kiezen uit het noemen van alle namen, of een verzameling van namen (bv. “kinderen en kleinkinderen”). Wanneer je veel tekst en/of veel namen wilt vermelden op het rouwlint, kies dan voor 2 rouwlinten (4 slips). Op één rouwlint passen maximaal 40-50 tekens.
Als je een troostboeket wilt bestellen voor de nabestaanden, dan is het niet gebruikelijk om linten te bestellen, je kunt dan voor een kaart kiezen. Op deze kaart kun je een tekst gericht aan de nabestaanden laten plaatsen. Je kunt dan denken aan “Gecondoleerd”, “Veel sterkte gewenst met het verlies van ….” of een persoonlijke boodschap. Daarbij noem je vervolgens de afzender(s).
De uitvaart is geweest. Wat is dan gebruikelijk?
Als de uitvaart al geweest is en je wilt je medeleven betuigen aan de nabestaanden, dan is het niet gebruikelijk om een rouwbloemstuk of rouwboeket te laten bezorgen. In dit geval kies je voor een troostboeket in vaas of troostbloemstuk dat bij de nabestaanden kan worden bezorgen. Je kunt dan tijdens het bestelproces een fictieve datum invullen bij de uitvaartdatum (dit is namelijk een verplicht veld).
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Als je je bestelling hebt geplaatst, krijg je hiervan een automatische bevestiging in je mailbox. Daarnaast krijg je nog twee andere updates per email: één als de uitvoerende partnerbloemist de order heeft ontvangen en het bloemstuk of boeket voor u zal gaan samenstellen. In deze mail vertellen we je welke bloemist dat is en hoe je eventueel contact met deze bloemist kan opnemen. Ten slotte krijg je nog een update als je bestelling is bezorgd.
Waarom moet ik de uitvaartdatum en tijdstip van de uitvaart invullen?
In de eerste plaats is het bij een rouwbloemstuk of rouwboeket uiteraard heel erg belangrijk dat het op het juiste moment op de juiste plek is. Als de partnerbloemist weet wanneer de uitvaart precies is, dan kan hij of zij daar rekening mee houden en ervoor zorgen dat het ruim voor de uitvaart aanwezig is. Een tweede reden is, omdat wij het afraden om een rouwbloemstuk of rouwboeket te ver voor de uitvaart te bezorgen (1-2 dagen voor de uitvaart op zijn vroegst). Bloemen zijn een versproduct met een beperkte houdbaarheid. Als de bezorgdatum te ver voor de uitvaartdatum ligt, kan de bloemist contact opnemen met de besteller om te adviseren wat raadzaam is en evt. de bezorgdatum in overleg aanpassen.
Weet je de datum van de uitvaart (nog) niet? Dan willen we je met klem vragen deze eerst te achterhalen. Zoals je hierboven kunt lezen is deze datum heel belangrijke informatie voor onze bloemisten.
Alleen als je troostbloemen naar nabestaanden wil sturen, is de uitvaartdatum natuurlijk minder van belang. We hebben er echter voor gekozen om in het bestelproces de uitvaartdatum een verplicht invulveld te maken. In dat geval kun je een fictieve datum kiezen (bv 1 dag voor de bezorgdatum).
Ik ben bloemist en wil me graag aansluiten bij Afscheid met bloemen. Kan dat?
Jazeker. We komen graag in contact met vakbloemisten of vertegenwoordigers van uitvaartorganisaties die net als wij alleen voor de allermooiste rouwbloemen gaan. Neem contact met ons op.
Heb je een vraag?
Hoe bereik je ons?
Afscheid met bloemen
Herungerweg 197
5913 HA Venlo
Telefoon: 085-0487271
Emailadres: info@afscheidmetbloemen.nl
Dagelijks bereikbaar van 9:00 tot 21:00 uur